Geplaatst op 5 februari 2018

Geplaatst op 3 januari 2018

Geplaatst op 30 september 2017

Geplaatst op 28 september 2017

Review: Guilty pleasures kookboek van OMF

review kookboek
Als je dan ook maar een beetje rond kijkt naar recepten op internet stuit je al snel op het blog; Oh My Foodness (van Sabine Koning). Ik volg haar nu een dik jaar, en ze behoort tot 1 van mij favoriete kookbloggers. Naast dat ik altijd met veel plezier haar kookvideo’s bekijk, heb ik nu ook een mooi kookboek van dit leuke foodblog om in te bladeren (yess!). En niet zomaar een kookboek maar: een Guilty pleasures kookboek! Heerlijk tegendraads, aangezien het eten van taart, koek en patat tegenwoordig niet meer ”hip” is.  Vandaag review ik het kookboek.

Guilty pleasures kookboek – Oh My Foodness

Als je het boek bekijkt, zijn er al 2 dingen waar ik heeeel blij van wordt. Het eerste is dat het boek een hardcover is (thank you!). Dat maakt een boek veel minder kwetsbaar dan een zachte kaft, wat best heel handig is tijdens het koken. Het tweede wat mij blij maakt is de vormgeving en de foto’s op het boek. Het is in 1 oog opslag duidelijk wat voor recepten er in dit boek staan, ook als je het blog Oh My Foodness niet kent.

Check die vormgeving! Echt super leuk toch? De foto’s zijn trouwens ook prachtig geworden.
Het oh my foodness kookboek is opgedeeld in de volgende hoofdstukken; Fastfood friday, Dude food, Perfect pie’s, Fingerlicking five, Sexy Sweets, 180 degrees to heaven, happy homemade, delish desserts. Je kan de recepten allemaal makkelijk en snel vinden. De recepten zijn allemaal vrij makkelijk te maken. Je kan alles kopen bij de supermarkt (yes, dat zie ik heel graag). Zijn de recepten dan niet eentonig? NEEN! van de Big Mac tot aan de cheeseburger ovenschotel tot aan de slagroomtaart, het staat er allemaal in. Ook staan er weinig vis recepten in, iets waar je mij echt een heel groot plezier mee doet.

Kortom, ik kan niet anders zeggen dat dit echt een kookboek is naar mijn hart. Ik hou dan ook echt ontzettend van fastfood en geniet echt meer van een taart vol suiker dan honing muffins (die ook echt wel lekker kunnen zijn). Herken jij jezelf daar ook in? Dan is dit boek ook echt wat voor jou!

Houd het blog in de gaten! Volgend weekend komt uit het Oh My Foodness kookboek de Kinder Bueno Cheesecake online op sweetlittlekitchen.nl.

Het boek kost €21,99 en is onder andere te bestellen bij bol.com.

Enjoy <3