Geplaatst op 5 februari 2018

Geplaatst op 3 januari 2018

Geplaatst op 30 september 2017

Geplaatst op 28 september 2017

Review: Skinny six kookboek

skinny six
Ongeveer twee jaar geleden toen ik mij steeds meer ging verdiepen in recepten, was chickslovefood.nl  de eerste foodblog die ik tegen kwam. Ik was meteen fan, en dook meteen de keuken in. Het eerste wat ik maakte was de regenboog smoothie, daarna volgde de frittata met zoete aardappel en de aardappel cheddar taart. Ik was helemaal fan. Toen ik dan ook hoorde dat hun tweede boek skinny six uitkwam kon ik niet wachten om te kijken wat voor recepten de chicks bedacht hebben. In deze review vertel ik wat ik van het boek vind en geef ik je een kijkje in het boek.

Het skinny six boek
In dit boek van Nina en Elise van chicks love food staan ruim 70 gezonde recepten, waarbij je per recept niet meer dan 6 ingrediënten hoeft te gebruiken.
Het boek is ingedeeld in de categorieën: ontbijt, lunch, tussendoortjes, diner, borrel en skinny sinners. Ze slaan niks over, alles in gezonde style,  van gezonde worteltaart tot gezonde pizza en pasta’s.  Ook staan er tussen de recepten door wat ”how to’s” (bijvoorbeeld, zelf wraps maken).

skinny six

De recepten
Gezond en minder dan zes ingrediënten dat is iets om heeeeeeeeel enthousiast over te worden, aangezien dat best een lastige combinatie is. Vaak heb je voor hele gezonde dingen best veel,  gekke en dure ingrediënten nodig (drie dingen waar ik absoluut niet van hou). Maar, ik heb goed nieuws! De dames van chicks love food hebben dat helemaal begrepen! (*high five*) .De recepten zijn echt super toegankelijk.  Ook als je wil beginnen met gezonder koken zijn deze recepten echt ideaal. Je hebt weinig nodig en je kan (bijna) alles gewoon in de supermarkt kopen. Als je een echte vlees liefhebber bent is er wel een klein probleempje, er zijn absoluut wel recepten met vlees, maar ook heel veel niet!  Voor de vega’s dan wel weer echt een pluspunt. Ik heb hier totaal geen problemen mee. Je kan altijd nog vlees toevoegen als je dat wil en vlees is toch ook vaak vet, dus is dat helemaal niet erg om af en toe weg te laten.

Skinny six

Vormgeving
Behalve natuurlijk de recepten vind ik de foto’s en vormgeving heel  belangrijk. Misschien wat overdreven maar er gaat niets boven goede foto’s in een kookboek of op een blog. Als de foto niet goed is, wil je het recept eigenlijk ook niet proberen want dan ziet het er vaak ook niet lekker uit. Het skinny six boek heeft echt prachtige foto’s. Het boek is heel vrolijk van binnen en past helemaal bij de schrijfstijl van de chicks. Wat ik wel jammer vind is dat niet elk recept in het boek een foto heeft.

Skinny six

Conclusie en eindcijfer
Van mij krijgt dit boek echt een dikke 8! De recepten zien er goed uit, ik ben helemaal ”gezond” geïnspireerd.  Ook de vormgeving en foto’s zijn prachtig! Ik ben fan! Ik raad het boek aan voor mensen die graag willen proberen gezond te eten of meer gezondere recepten zoeken.  Voor mij staan de loempiataart, brownies, haverpizza en de zoete aardappelgnocchi al op mijn” to do kooklijstje”.

Skinny six

Over een paar dagen verschijnt er een recept uit het skinny six boek op mijn blog! Houd sweet little kitchen dus in de gaten.